FAQ for kreditorer
Bør jeg sende en af mine gode kunder til inkasso?
Vi oplever ofte, at kreditorer er tilbageholdende med at sende enkelte kunder til inkasso af frygt for at ødelægge en god kunderelation.
Vi tager selvfølgelig højde for denne problemstilling, og en del af vores arbejde består i at indgå afdragsordninger med debitorer, således at kunderelationen bevares fremadrettet.
Vi tager hensyn til dine ønsker og krav for at etablere et trygt og holdbart samarbejde.
Debitorpleje er en naturlig del af vores hverdag, idet vi ønsker at møde den enkelte debitor i øjenhøjde på en positiv, seriøs og ikke mindst professionel måde.
Kan det betale sig at tage min sag til inkasso?
Dårlige betalere koster din virksomhed dyrt, og manglende konsekvens af udeblevet betaling kan i mange tilfælde medføre flere dårlige betalere.
Vores arbejdsprocesser er optimeret og effektiviseret, således at vi effektivt kan varetage en stor mængde sager og samtidig tilbyde høj inddrivelsesproces, såvel som at sagerne håndteres med god skik.
Når du vælger os som din samarbejdspartner, kan du være helt sikker på, at vi har overblik over dine sager og følger dem til dørs.
Skal jeg altid sende tre rykkerskrivelser?
Nej. Din debitor har naturligvis altid ret til at blive gjort bekendt med et krav, og du kan som kreditor ikke pålægge rykkergebyrer uden at fremsende rykkerskrivelser.
At sende rykkerskrivelser med gebyr er dog en ret kreditor har og ikke en pligt.
Jeg har ikke sendt rykkerskrivelser, kan I gøre det for mig?
Ja. Vi tilbyder at behandle sager, hvor vi eller du selv har forestået rykkerproceduren.
Skal jeg sende inkassovarsel?
Der skal altid sendes inkassovarsel, inden et krav med rette kan overdrages til inkasso. Du behøver dog ikke selv gøre det, da vi kan tilbyde at gøre det for dig.
Hvilke dokumenter skal I bruge og hvornår?
Vi skal bruge al dokumentation der danner grundlag for kravet, inden vi påbegynder behandling af sagen. Vi sender med andre ord ikke skrivelser ud til debitor uden at have sikret kravets berettigelse forinden. Hvis du er i tvivl, om din dokumentation er tilstrækkelig, er du velkommen til at kontakte os for vejledning.