FAQ for skyldnere
Er du debitor? - Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål
EuroIncasso ApS vil altid bede om dit sagsnummer, når du henvender dig.
Hvor finder jeg mit sagsnummer?
Har du modtaget en inkassoskrivelse, står sagsnummeret på vores skrivelser til højre på papiret.
Har du modtaget en skrivelse fra retten, står vores sagsnummer i rubrik 1 i betalingspåkravet.
Vi beder dig altid have sagsnummer klar ved alle henvendelser, da dette sikrer en hurtigere sagsbehandling.
Kan jeg få lov til at betale det fulde beløb?
Har du modtaget en inkassoskrivelse og ønsker at indbetale det fulde beløb, inden udløb af fristen, skal du blot benytte indbetalingskoden, som er anført i inkassoskrivelsen.
Hvis du har modtaget en skrivelse fra retten, kan du sende en mail til post@euroincasso.dk med dit sagsnummer. Så sender vi en opgørelse med betalingsoplysninger til dig.
Jeg har fået en inkassoskrivelse fra jer og jeg vil gerne indgå en afdragsordning - hvad gør jeg?
Inkassoskrivelsen er vedlagt en skylderklæring som side 2. Den originale skylderklæring skal returneres til os i udfyldt og underskrevet stand med almindelig post - det er ikke tilstrækkeligt med en scannet kopi på mail.
Når vi har modtaget skylderklæringen, tilbyder vi en afdragsordning over tre måneder.
Jeg har indsigelser - Hvad gør jeg?
Hvis du har indsigelser mod kravet, inden sagen har været ved retten, kan du
rette henvendelse til pr. mail til post@euroincasso.dk.
Når sagen verserer ved retten, skal indsigelser sendes skriftligt direkte til retten - vi beder dig følge rettens vejledning herom.
Min sag er i fogedretten - Kan jeg indgå afdragsordning med jer?
Nej - Din sag vil først blive tilbagekaldt fra retten, når den fulde fordring er betalt - Du er velkommen til at indbetale på sagen i mellemtiden, men du skal møde i fogedretten, hvis hele beløbet ikke er betalt den dag, du er indkaldt.
Jeg har ikke modtaget noget med posten, så jeg vil ikke betale alle gebyrerne.
Vi sikrer os, at vores breve er afsendt korrekt.
Når brevene er overgivet til normal postlevering, er risikoen for, at disse er kommet frem din.
Såfremt vi ikke får brevene retur, er formodningen altså, at du har modtaget disse.
Dette er ligeledes understøttet af retspraksis.
Jeg har betalt.
Såfremt du fortsat får skrivelser fra os efter du har betalt, bedes du fremsende specificeret dokumentation for din indbetaling til os.
Dette vil typisk være en bankudskrift eller et skærmprint af din indbetaling, hvor til- og frakonto samt reference fremgår.
Du bedes forinden sikre dig, at din indbetaling vedrører den specifikke sag - derefter vil vi forsøge at efterlyse indbetalingen.
Hvordan betaler jeg, når jeg har haft besøg af stævningsmanden?
Vi kan kontaktes på mail post@euroincasso.dk eller telefon 70 201 105, da det er vigtigt, at du får betalt det korrekte beløb.
Ved indbringelse for retten, bliver skylden forhøjet, og du kan ikke afslutte sagen ved indbetaling af beløbet, der fremgår af tidligere fremsendt inkassoskrivelse.
Jeg har ikke fået tre rykkerskrivelser, inden sagen er overdraget til inkasso, har jeg ikke krav på det?
Nej. Man har som debitor naturligvis altid ret til at blive gjort bekendt med et krav, og kreditor kan ikke
pålægge rykkergebyrer uden at fremsende rykkerskrivelser. At sende rykkerskrivelser med gebyr er dog en ret kreditor har og ikke en pligt.